Only a Woman's Heart 唯有女人心

2012061120:22


這一首 only a woman's heart 描述了一個傷感的女子忐忑不安的心情

只有女人自己才能理解的心情,男人或許不會、不想亦或不屑去了解。

     雙聲就彷佛兩個女人在互述彼此的不開心,讓旁人無從了解這種藍調的傷感是怎樣來的

只有主音吉他奏出的副歌就是最好的附和,伴音吉他流暢的旋律讓人又無拘無束

背景的小提琴有如天籟般的若隱若現也恰如其分的刻畫出女人那不明朗的心境。

      一般情況下女人是很難清楚表達自己的想法和需要的,她們會莫名其妙的傷感或愉快

很難得這首在音樂的平衡和描述上做的如此細緻,聽了後很難讓人不流淚。




中文歌詞:
 


我輕柔的心

我的心如此輕柔

也只有女人的心能夠這樣

唯有女人的 唯有女人的

也只有同是女人的心明了
     

淚水從我迷惑的雙眼滑落

淺嚐甜蜜羅曼史的苦楚

我的希望中仍有你

我的心裡還是你的身影

卽使我克制自己的思緒
      

我輕柔的心

我的心如此輕柔

也只有女人的心能夠這樣

唯有女人的 唯有女人的

也只有同是女人的心明了
      

憂慮的雙眼透視我焦苦的靈魂

過往的記憶湧入我柔脆的心

懊悔自己的幻覺

悼念棄毀的愛情

而我知道往後將獨自殘存
      

我輕柔的心

我的心如此輕柔

也只有女人的心能夠這樣

唯有女人的 唯有女人的

也只有同是女人的心明了





英文歌詞


     My heart is low

    My heart is so low

    As only a woman’s heart can be

    As only a woman’s as only a woman’s

    As only a woman’s heart can know

    The tears that drip from my bewildered eyes

    Taste of bittersweet romance

    You’re still in my hopes

    You’re still on my mind oh

    And even though I manage on my own

        
    My heart is low

    My heart is so low

    As only a woman’s heart can be

    As only a woman’s as only a woman’s

    As only a woman’s heart can know

      
    When restless eyes reveal my troubled soul
    
       And memories flood my weary heart

   I mourn for my dreams
    
        I mourn for my wasted love

    And while I know that I’ll survive alone
      
    My heart is low

    My heart is so low

    As only a woman’s heart can be

    As only a woman’s as only a woman’s

    As only a woman’s heart can know 




 



  •    (悄悄話) 1F
  • <悄悄話留言,不公開>