Natalie Imbruglia - Torn 偏心

2012052220:43



今天上班的時候 Radio 播了一首歌曲

聽了之後感覺是一首很輕快的歌曲

可是後來查了一下歌詞

發覺其實它是一首悲傷的歌曲

不過我還是很喜歡

真是謝謝電台播了這麼一首好聽的歌曲。



此歌手來自澳洲

於1997年發表她的第一張專輯(
Left of the Middle)時

她曾說:『自己的聲音要是錄成了唱片,那一定是不能聽的。』

可是她的第一首主打
torn(台灣官方翻譯是偏心)卻一舉拿下全英國榜亞軍

而且在排行榜上佔據了17個星期之久

也成了英國廣播電台一整年的點播率最高的歌曲

希望大家會喜歡。









歌手 Natalie Imbruglia 娜塔莉

詞曲
Scott Cutler/Anne Preven/Phil Thornalley

曲風 Pop/Adult Rock



I thought I saw a man brought to life
我以為我看見這個一個人復活

He was warm
他很溫和

He came around like he was dignified
他來到我身邊 看起來那麼高不可攀

He showed me what it was to cry
他讓我知道哭泣為何謂

Well you couldn't be that man I adored
你已不再是我心中愛慕的人了

You don't seem to know
你似乎不清楚

Seem to care what your heart is for
遠去的你的心 你自己也不在乎了

But I don't know him anymore
我不再認識他了

There's nothing where he used to lie
一切早已人去樓空

The conversation has run dry
無話可說

That's what's going on
這就是事實 到底怎麼了

Nothing's fine I'm torn
任何事都令人不滿 我已心碎


I'm all out of faith
我不再相信他

This is how I feel
這就是我的感覺

I'm cold and I am shamed
既冷又羞愧

Lying naked on the floor
赤裸的躺在地板上

Illusion never changed
錯覺永遠不變

Into something real
事情成為真實

I'm wide awake
我現在非常清醒

And I can see
只是我所見

The perfect sky is torn
完美的天空被撕破了

You're a little late
你太遲了

I'm already torn
我早已心碎


So I guess the fortune teller's right
我想算命的人說對了

Should have seen just what was there
本來就應該早點認清現實

And not some holy light  Which crawled beneath my veins
而不是還以為神可以拯救我

And now I don't care
現在我都無所謂

I had no luck
我運氣雖然不好

I don't miss it all that much
但我不想錯失這麼多

There's just so many things
還有很多事情

That I can touch I'm torn
我可以做 只不過我已心碎

There's nothing where he used to lie
一切早已人去樓空

My inspiration has run dry
我精神已耗盡

That's what's going on
這就是事實 到底怎麼了

Nothing's fine I'm torn
任何事都令人不滿 我已心碎

 



  •   (尚未審核) 1F
  • (尚未審核,暫不公開)