依然清醒 Wide Awake By Emi Fujita

2012033022:37




Wide Awake (清醒) By Emi Fujita (藤田惠美)







The dawn breaks slowly in the east
東方欲曉

As day defeats the night
正如白天擊敗了黑夜

The echo of your voice that greets
迴響就是對你的問候

The feeble morning light
虛弱的晨光

Is the only answer to my silent prayer
是我黑暗中祈禱的唯一答案

And promises I never make
我永遠不作出承諾

You are always with me,you're always there
你總是在我身邊 你常常在那裡

In my dreams though I am wide awake
在我無數的夢裡 但我依然清醒著

And sometimes suffer a forbidden glance
有時不能忍受一個禁止的瞥視

Will give my heart away
請放飛我的心

The light that kinded out romance
光線 把外面點燃得如此的浪漫

May flicker through the gray
通過燃灰而撲​​動

All the gold and silver at the rainbow's end
所有的金色和銀色在彩虹盡頭

All earthly goods I will forsake
我將放棄所有俗世的物質

For each shooting star a wish I send
因每一個閃爍的星星都有我的夢想

And I dream though I am wide awake
我夢想,但我依然醒著


You were the rolling tidal wave
你是旋轉的浪潮

That swept my barren shores
洗滌著我寸草不生的岸邊

If you will let me share your day
如果你讓我分享你的每一天

My life's forever yours
我的生命將永遠是你的

I will never undertand the reason why
我將永不得理解

We fail to learn from out mistakes
我們不能消除誤解的理由

I will wait for you as the days go by
我將等候你,一如我的夢隨著

With my dream though I am wide awake
時光飄去,但我依然還醒著