The Weepies - Gotta Have You 必須擁有你

2012021521:50





關於Gotta Have You這首歌:

Weepies,一只由Deb Talan和Steve Tannen組成的流行民謠二重奏。

兩人初次相遇是在Tannen的波士頓音樂會上。

在此之前,兩人都已各自發表過自己的作品

(Deb Talan發行過3張,Steve Tannen發行過2張)

二人相互欽佩,很快就一起開始了創作歌曲,並且Weepies很快誕生了。

這支《Gotta Have You》出自他們mar 7,2006發行的專輯《Say I Am You》。

簡單的旋律,舒緩的女聲,細膩的吉他伴奏。

當一切交融在一起的時候就是美妙,清新而自然。



中英文歌詞對照


Gray, quiet and tired and mean

蒼白,安靜和疲倦,嘗試著淺憶不快的往事

Picking at a worried seam
I try to make you mad at me over the phone

通過電話,我想讓你為我瘋狂

Red eyes and fire and signs
面紅耳赤,激情似火

I'm taken by a nursery rhyme
我被兒時的歌謠帶走

I want to make a ray of sunshine and never leave home
我想乘陽光回來,再也不離開

No amount of coffee
再多的咖啡

No amount of crying
再多的尖叫

No amount of whiskey
再多的威士忌

No amount of wine
再多的美酒

No, nothing else will do
再多 再多的一切也不能替代

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
必須擁有你


The road gets cold
長路慢慢變冷

There''s no spring in the middle this year
今年的六月感覺不到春天的氣息

I'm the new chicken clucking open hearts and ears
我就像那隻敞開心扉咕咕輕啼的小雞

Oh, such a prima donna
哦 這樣的愛慕虛榮

Sorry for myself
為我自己難過

But green, it is also summer
但是綠色,這也是夏天

And I won''t be warm till I''m lying in your arms
我不會覺得一絲溫暖,除非躺在你的臂彎

No amount of coffee
再多的咖啡

No amount of crying
再多的尖叫

No amount of whiskey
再多的威士忌

No amount of wine
再多的美酒

No, nothing else will do
再多的 再多的一切也不能替代

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
必須擁有你

I see it all through a telescope:
我穿越時空看到這一切

Guitar, suitcase, and a warm coat
吉他 衣箱還有溫暖的外套

Lying in the back of the blue boat,Humming a tune
躺在藍色的小船上,輕輕的哼唱

No amount of coffee
再多的咖啡

No amount of crying
再多的尖叫

No amount of whiskey
再多的威士忌

No wine
再多的美酒

No, nothing else will do
再多 再多的一切也不能替代

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
必須擁有你

No amount of coffee
再多的咖啡

No amount of crying
再多的尖叫

No amount of whiskey
再多的威士忌

No amount of wine
再多的美酒

No, nothing else will do
再多的 再多的一切也不能替代

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
必須擁有你

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
我必須擁有你

I've gotta have you
我必須擁有你



 


  •   雲自在 於 2012-02-15 22:11 1F
  •  

     

  • 版主於 2012-02-15 22:19 回覆