【投票】最令人感動的情歌~ Angel of the Morning

2010073110:00




演唱:Juice Newton
歌名:Angel of the Morning
專輯:Juice(1981)

There'll be no strings to bind your hands
不會有繩線綑綁住你的雙手
not if my love can't bind your heart.
我的愛也綁不住你的心
And there's no need to take a stand
不需要去選擇立場
for it was I who chose to start.
因為是我選擇要開始的
I see no need to take me home,
我想也沒有必要送我回家
I'm old enough to face the dawn.
我已長大,足以面對黎明

Just call me angel of the morning ANGEL
就稱呼我為晨間天使吧!
just touch my cheek before you leave me, baby.
在你離去以前,請觸摸我的臉頰,寶貝
Just call me angel of the morning ANGEL
稱呼我為晨間天使
then slowly turn away from me.
然後,緩緩轉身離我而去
Maybe the sun's light will be dim
也許,太陽的光芒將會黯淡無光
and it won't matter anyhow.
但 那無關緊要
If morning's echo says we ve sinned,
如果清晨的回聲說我們有罪
well, it was what I wanted now.
那不會是我要的結局
And if we're the victims of the night,
如果我們是黑夜的受難者
I won't be blinded by light.
我不會再被亮光矇蔽

Just call me angel of the morning ANGEL
就稱呼我為晨間天使吧!
just touch my cheek before you leave me, baby.
在你離去以前,請觸摸我的臉頰,寶貝
Just call me angel of the morning ANGEL
稱呼我為晨間天使
then slowly turn away,
然後,緩緩轉身離我而去
I won't beg you to stay with me
我不會乞求你留下來陪我
through the tears of the day,
陪我度過流淚的歲歲年年
of the years, baby baby baby.
寶貝,寶貝........
Just call me angel of the morning ANGEL
就稱呼我為晨間天使吧!
just touch my cheek before you leave me, baby
在你離去以前,請觸摸我的臉頰,寶貝