【投票】令人感動的情歌~ I will remember you

2010110110:00

sarah mclachlan

I WILL REMEMBER YOU
我會將你牢記心頭

I will remember you
我會將你牢記心頭
Will you remember me?
你是否也會記得我

Don't let your life pass you by
別讓你的生命匆匆流逝
Weep not for the memories
不要為了回憶而哭泣

Remember all the good times that we had
記住所有我們曾經擁有過的美好時光
We let them slip away from us when things got bad
我們在情況不好的時候曾讓它們從身邊溜走
Clearly I first saw you, smiling in the sun
就像我第一次看見你,在陽光下微笑
I want to feel your warmth upon me, I want to be the one
我想再度感覺你的溫暖,我想成為你的唯一

I will remember you
我會將你牢記心頭
Will you remember me?
你是否也會記得我

I'm so tired, I can't sleep
我好疲倦,我無法成眠
Standin' on the edge of something much too deep
站在某種太過深沈的事情邊緣
It's funny how we feel so much but we cannot say a word
說來可笑,我們有如此多的感受,卻不能開口說任何話
We are screaming inside, we can't be heard
我們在內心吶喊,卻無法讓對方聽見

I will remember you
我會將你牢記心頭
Will you remember me?
你是否也會記得我

I'm so afraid to love you, but more afraid to lose
我好害怕去愛你,但更害怕失去
Clinging to a past that doesn't let me choose
依附著一份不肯將我放開的過去
Once there was a darkness, deep and endless night
從前曾一度有過一片黑暗,深沈而無盡的夜晚
Gave me everything he had, oh he gave me life
給了我他所擁有的一切,啊,他給了我生命

I will remember you
我會將你牢記心頭
Will you remember me?
你是否也會記得我

I will remember you
我會將你牢記心頭
Will you remember me?
你是否也會記得我
Don't let your life pass you by
別讓你的生命匆匆流逝
Weep not for the memories
不要為了回憶而哭泣
Weep not for the memories
不要為了回憶而哭泣