【投票】動人的情歌~ Promises Don't Come Easy

2011053010:00
這首 Promises Don't Come Easy 是來自加拿大歌手 Caron Nightingale 的一首名曲,這首歌以內心獨白的方式,對於應該如何對待感情進行了反思,說出了Promises Don't Come Easy 的心聲。這首歌中 Nightingale 溫暖的中音與蔡琴頗有些相似,舒緩的演唱娓娓道來,容易引起聽者的共鳴,加上朗朗上口的旋律,使之成為一首百聽不厭的好歌。

Caron Nightingale 的姓氏 Nightingale 在英文中的本義是一種歌喉婉轉動聽的鳥兒--夜鶯。人如其名,Caron Nightingale 的嗓音也像夜鶯那樣動聽,讓人聞之感動。在她至今已長達22年的音樂生涯中,這位來自加拿大多倫多的才女從事過作曲、演唱、製作和發行,贏得過無數的獎項。


Promises Don't Come Easy -- Caron Nightingale

I should have known all along
There was something wrong
I just never read between the lines
Then I woke up one day
And found you on your way
Leaving nothing but my heart behind

What can I do to make it up to you
Promises don't come easy
But tell me if there's a way
To bring you back home to stay
Well I'd promise anything to you

I've been walkin' around
With my head hanging down
Wonderin' what I'm gonna do
'Cause when you walked out that door
I knew I needed you more
Than to take a chance on losing you
What can I do to make it up to you
Promises don't come easy
But tell me if there's a way
To bring you back home to stay
Well I'd promise anything to you

You never thought I loved you
I guess you never thought I cared
Well I was just too proud to say it out loud
Now I know to let my feelings go
(So tell me)
What can I do to make it up to you
Promises don't come easy
You know I've made up my mind
To make it work this time
That's the promise I can give to you
What can I do to make it up to you

不要輕言承諾 -- Caron Nightingale

我本應一直明白
我們之間出現了問題
我從來沒有體會出你的弦外之音
於是有一天我醒來
發現你已離去
只留下了我的心

我該如何補償你呢
承諾不是輕易作出的
告訴我是否有一種方法
可以讓你回到我身邊
那樣的話我願向你承諾一切

我四處遊蕩
腦袋低垂
不知如何是好
因為當你走出門去
我知道我需要你
而不願失去你
我該如何補償你呢
承諾不是輕易作出的
告訴我是否有一種方法
可以讓你回到我身邊
那麼我願向你承諾一切

你過去從不覺得我愛你
你大概也覺得我不在乎吧
但我只不過是太矜持而無法大聲表白
現在我知道應該讓情感釋放
(告訴我)
我該如何補償你呢
承諾不是輕易做出的
我已下定決心
這次一定可以
這就是我可以給你的承諾
我該如何補償你呢