Secrets 秘密

2012062021:38

One Republic - Secrets 秘密


(中英歌詞)

I need another story

我需要一個新的故事

Something to get off my chest
一些讓我卸下心防的故事

My life gets kinda boring
我的生活似乎有些無趣

Need something that I can confess
需要一些讓我能夠懺悔的事

Til' all my sleeves are stained red
直到我的袖口染成一片鮮紅

From all the truth that I've said
從那些我曾說過的事實

Come by it honestly I swear
我發誓我將誠實以對

Thought you saw me wink, no
雖然妳看到我假裝不在意

I've been on the brink, so
但我確實曾在那危險邊緣 那麼

Tell me what you want to hear
告訴我那些妳想知道的

Something that were like those years
那些曾經的過往

Sick of all the insincere
厭倦了所有的不誠實以對

So I'm gonna give all my secrets away
所以我將讓妳知道我所有的秘密

This time, don't need another perfect lie
這次 不再需要完美的謊言

Don't care if critics ever jump in line
不在乎那些批評者 雀躍著想要更多的秘密

I'm gonna give all my secrets away
我將讓所有的秘密不再保存

My god, amazing how we got this far
我的天 我們麼怎麼走了這麼遠

It's like we're chasing all those stars
就好像我麼追尋的那些明星

Who's driving shiny big black cars
那些乘著黑金閃亮的豪華禮車

And everyday I see the news
每天我經歷著這些新鮮事

All the problems that we could solve
那些我們能夠解決的問題

And when a situation rises
而這戲劇般情節緊張的節奏

Just write it into an album
就讓我為它們譜上一曲

Singing straight to gold
演唱著它們成為金曲

I don't really like my flow, no, so
但 我實在不喜歡自己讓事情如此演進 不 那麼

Tell me what you want to hear
告訴我那些妳想知道的

Something that were like those years
那些曾經的過往

Sick of all the insincere
實在討厭那些所有的不真誠

So I'm gonna give all my secrets away
所以我將告訴妳我所有的秘密

This time, don't need another perfect lie
這次 不再需要完美的謊言

Don't care if critics ever jump in line
不在乎那些批評者想再竊取我心的更深處

I'm gonna give all my secrets away
我將讓妳見到那個真正的我

Oh, got no reason, got not shame
喔 沒有理由 不再羞恥

Got no family I can blame
沒有家人 可以讓我推卸我的罪責

Just don't let me disappear
只要公諸秘密的痛楚 不讓自己想要消失以對

I'mma tell you everything
我將告訴妳所有的故事

So tell me what you want to hear
那麼 告訴我那些妳想知道的

Something that were like those years
那些曾經的過往

Sick of all the insincere
厭倦了那個假惺惺的我

So I'm gonna give all my secrets away
我將讓妳知道 我所有的真正故事

This time, don't need another perfect lie
這次 我不再需要那些完美的謊言

Don't care if critics ever jump in line
不在乎批評是否戳傷我的心

I'm gonna give all my secrets away
我將讓妳知道 我所有的故事

So tell me what you want to hear
所以 告訴我妳想知道的

Something that were like those years
那些我曾經的過去

Sick of all the insincere
疲憊了延續不斷的謊言

So I'm gonna give all my secrets away
那麼 我將讓妳知道那些故事裡真實的我

This time, don't need another perfect lie
完美的謊言 這一次 我不再需要

Don't care if critics ever jump in line
不在乎那些批評 是否讓我想要躲避消失

I'm gonna give all my secrets away
我將讓妳知道 我所有的秘密

All my secrets away, All my secrets away
揭開我所有的秘密 所有的秘密