Patty Griffin - Rain 雨一直下

2012051820:45



今晚下雨,在暈黃的燈下,我想起了Patty Griffin唱的《rain》這首歌

開頭的旋律就是給人帶來下雨的感覺,整首歌都帶著憂鬱的曲調的

我是從美劇《bones》中聽到,也是一個讓人悲傷的故事

希望這首歌在夜裡能給大家帶來心靈的撫慰。


附:民謠創作女歌手Patty Griffin
佩蒂葛瑞芬

專輯: Impossible Dream

歌名: Rain


1996年發表首張個人專輯以來,始終未能打進「HOT 100」排行

但是她的歌喉與作品的質感,卻是沒有人能夠否定的

她的每一張專輯都獲得很高的評價

只是因為隸屬於獨立品牌,沒有大財團無孔不入的宣傳


也沒有被國內的代理商引進,所以知道她的人相對的也就少之又少。



***********************************


中文歌詞:


聽不到

身邊冷硬的心跳 貼著鐵石鼓譟

難渡的高牆 有時一個傷痕至深如斯 以致將人溺死

有時我只能哭泣 哭泣 再哭泣


雨一直下 好奇怪啊 雨怎麼下這麼大

蜂擁而來的大烏雲

當我僅靠著雨衣苟延殘喘

雨一直下

我不知道該不該放棄

你要的兩件事太無理

雨不曾下得像是黑夜即將早至

我現在不想乞求

那些,你永遠給不起

我不要你以身相許

我只想多個機會活下去


好奇怪啊 雨怎麼下這麼大

蜂擁而來的大烏雲

當我僅靠著雨衣苟延殘喘

雨一直下

好奇怪啊 雨怎麼下這麼大

蜂擁而來的大烏雲

當我僅靠著雨衣苟延殘喘

雨一直下

好奇怪啊 雨怎麼下這麼大

蜂擁而來的大烏雲

當我還苟活在雨衣裡

雨一直下

雨一直下

雨一直下




英文歌詞:

It's hard to listen to a hard hard heart

Beating close to mine

Pounding up against the stone and steel

Walls that I won't climb

Sometimes a hurt is so deep deep deep

You think that you're gonna drown

Sometimes all I can do is weep weep weep

With all this rain falling down

Strange how hard it rains now

Rows and rows of big dark clouds

When I'm holding on underneath this shroud

Rain

Its hard to know when to give up the fight

Two things you want will just never be right

Its never rained like it has to night before

Now I don't wanna beg you baby

For something maybe you could never give

I'm not looking for the rest of your life

I just want another chance to live

Strange how hard it rains now

Rows and rows of big dark clouds

When I'm holding on underneath this shroud

Rain

Strange how hard it rains now

Rows and rows of big dark clouds

When I'm holding on underneath this shroud

Rain

Strange how hard it rains now

Rows and rows of big dark clouds

When I'm still alive underneath this shroud

Rain Rain Rain